Сторінка 1 з 7

Плюси та мінуси нової схеми

ПовідомленняДодано: Вів, 13 грудня 2011, 19:35
Kaljann
Переглядаючи інформацію в інтернеті про нову транспортну схему роблю висновок, що більшість людей її осуджують. Причому більшість скарг зводиться до "нема маршрутки з Топольної на Південний" або "Як, з Пасічної тільки три маршрутки??". Підсумовуючи ці скарги роблю висновок що львів"яни по-перше дуже звикли до існуючої схеми, а по-друге недостатньо поінформовані. Постараюся дати відповіді на запитання чим ж погана стара схема і як добиратися по новій.

Єдиним недоліком і перевагою старої схеми були т.зв радіальні маршрути. Тобто маршрути типу Район 1 - Центр - Район 2. Зразу хочу зауважити що про хордові маршрути, тобто ті, які не заїжджають у центр, мова не йде, адже їх кількість суттєво не зміниться, забирають переважно дублюючі маршрути. Також звертаю вашу увагу на те що залишаються маршрутки що їздять у приміські села, вони переважно мають тризначні номери: 111, 116, 138, 184, 44-Брюховичі, можливо 90-Муроване, і т.д.

Отже, про недоліки радіальних маршрутів:

1) Більшість пасажирів їде у центр. В більшості випадків по одній вулиці в сторону центру їдуть кілька маршрутів. Якщо я їду від кінцевої до кінцевої то проблем немаю. Якщо тільки в центр то сідаю на першу-ліпшу. Допустимо на 5 маршрутів від різних фірм припадає 1000 пасажирів, які їдуть у центр. Як наслідок страждає електротранспорт, і такими темпами він ще сто років не оновиться, а також іде конкуренція між перевізниками - тому маршрут стає нерентабельним, перевізники не окупляються бо автобуси напівзаповнені, і піднімають плату за проїзд, на рейс вигідніше випустити "дельфін" як поїде швидше і буде заповненіший ніж нормальний автобус, шофери влаштовуватимуть гонки, велика кількість транспорту призводить до загазованості та пробок.

2) діаметральний маршрут не зможе підтримувати сталий інтервал руху, наприклад "Сихів - Бомба": маршрутка стоїть у пробці біля Стрийського ринку, а незручності у мешканців Чорновола, яким треба на Новий Львів.

3) Якщо від мене у якийсь район їде маршрутка то я плачу 2 грн, якщо не їде - то я роблю пересадку і витрачаю 4 грн.

4) На ринку існує купа фірмормочок типу "3 автобуси наші, решту візьмемо водіїв із своїм автобусом". Вимагати від таких таких чогось нереально. Автобуси на ніч зупиняються де попало, хамство і т.д.

Як видно, сучасна схема ці недоліки враховує:

1) Хордові маршрути залишаються. Знімається дублювання маршрутів. Знімається дублювання маршрутів електротранспорту, що збільшить притік пасажирів туди, і відповідно дохід. Який, будемо надіятись, направиться на модернізацію. Принаймні про закриття ніхто не говорить. На один маршрут припадає та ж сама тисяча пасажирів - фінансування суттєво збільшується, автобуси заповнені ефективніше, отже зменшується викид СО, немає гонок, існує потреба закупляти більші автобуси та пускати їх частіше, самоокупність маршруту в рази більше.

2) Впроваджуються радіальні маршрути без переплати - трансферний квиток. Вони успішно зарекомендували себе вже тепер, наприклад Сихів - Центр - при п"яти автобусах інтервал руху десять хвилин, безпроблемні пересадки на АС-2, Винники та Рясне

3) Незручність пересадок компенсовується уведенням єдиного електронного квитка, причому на момент його уведення тарифи мають бути на попередньому рівні. Тобто, сів у маршрутку, приклав квиток до сканера з"їло 2 грн, і на протязі 1 год можеш пересідати без доплати на любий інший вид транспорту. По старій схемі я можу за 2 грн заїхати в кілька районів (куди від мене їздять маршрутки) а по новій - в любу точку міста, навіть з трьома пересадками на любий транспорт. Підписаний договір з ризьким комунальним підприємством "Ригас Карте", яке має успішний досвід впровадження електронного квитка у Ризі, і є державним! Тобто відкати чи халтура навряд чи будуть. Наразі затримка зараз лише за "Свободою", яка має проголосувати за. Електронний квиток уведуть до євро, якщо "свобода" не буде ставити палки, бо їм він не вигідний.

4) Маршрути розбиті на чотири пакети, причому один з них дістається комунальному (львівському) АТП. Якщо на перевізника буде багато скарг його позбавлять зразу усього пакету. Тобто через кількох шоферів-придурків фірма може на пару років вилетіти з ринку перевезень Львова.

5) Бачу три незручності - без електронного квитка до весни буде дорого, мала поінформованість мешканців, низька самосвідомість львів"ян. І якщо перші дві вирішаться то ментальність хіба через 40 років.



Цікаві посилання:
Квитки в Ризі: http://transphoto.ru/articles/836/
Приклад Дубліна міста з населенням приблизно таким як і у Львові, теж радіальним плануванням вулиць і закритим центром. В придачу ще й з старими автобусами. Спочатку мешканці теж були дуже невдоволені проте зараз дістатись автобусом на 5 хв швидше ніж автомобілем, рівень задоволення пасажирів якістю, оплатою, надійністю системи - 80%, відроджено трамвай, який став прибутковим, швидким та сучасним.
Дублінський автобус http://www.mobilnist.org.ua/mfwl/An-Exa ... Dublin.pdf
Дублінський трамвай http://www.omnibus.ru/zarubezhe/zarubezhe10/

Чекаю Ваших коментарів!



Посилання
http://www.mobilnist.org.ua/mfwl/An-Exa ... Dublin.pdf
http://www.omnibus.ru/zarubezhe/zarubezhe10/

Re: Плюси та мінуси нової схеми

ПовідомленняДодано: Сер, 14 грудня 2011, 11:55
Максим
Розумію, що потрібно змінювати схему і покращувати пересування громади містом, але дана схема доволі дивна. Спочатку, як на мене, потрібно підготувати інфраструктуру - а це і дороги, і зупинки (особливо - фіксовані!), і рухомий склад, і транспортний документ (абонемент, електронний квиток...), поінформованість громади і т.ін.

Доволі успішною виглядає схема з радіальними маршрутами - можна дістатись центру доволі непогано, та й навіть з кінця в кінець. Проте, не всюди можна нормально дістатись до радіального маршруту. Можливо варто було б подумати в тому керунку і з'єднати радіальні маршрути реальними хордовими, до прикладу:

Велике кільце:
Глинянський Тракт - Пасічна - Зелена - Сихів
Сихів - Хуторівка - Наукова
Наукова - Виговського - Левандівка
Левандівка - Винниця - Мазепи
Мазепи - Хмельницького - Богданівська

Мале кільце:
Тут вже потрібно реально досліджувати незадіяні вулички та вулиці (по яких не курсують електротранспорт та далеко до радіалів): Куліша, Стефаника, К. Левицького, Лисенка, Пекарська, Замарстинівська, Луганська....

Це б не повинні були бути великі автобуси, а може в деяких місцях і взагалі ветеран Пежо Карсан впорався б (вони повинні працювати в режимі шаттл-басів: взяли трошки людей і швидко повезли по маршруту, маневруючи малими вуличками).

Але в першу чергу потрібно подумати над реалізацією самих пересадок і почати з тим експерименти (не лише на радіальних), бо на них тримається уся схема!

Re: Плюси та мінуси нової схеми

ПовідомленняДодано: Сер, 14 грудня 2011, 13:00
Kaljann
Проект має бути реалізований і відкатаний до євро. Мало просто відремонтувати дороги, їх ще треба підримувати в нормальному стані, а з такими виконанням, якістю і дерибанами...
Щодо хордових то це уже реалізовано то це вже є реалізовано:
52-23 Тракт - Зелена - Сихів - Наукова - Південний - Левандівка
19 ЛШД - АС-2 - Богданівська - Пасічна - Сихів
56-156 Левандівка - Центр - Мазепи
По науковій взагалі 11 маршруток, по пасічній 7 (пошук по точці)

Re: Плюси та мінуси нової схеми

ПовідомленняДодано: Сер, 14 грудня 2011, 14:39
Максим
От вона й халепа - є кінцева дата і головне встигнути до неї, і байдуже на все... :)
Основним питанням такої "транспортної реформи" в першу чергу я вважаю відпрацювання пересадок, а вже потім маневри. Мені здається, що якби експеримент відбувся, навіть з новою схемою руху вдалося б якось працювати. Мене, та й, думаю, більшість відлякує: а)вартість проїзду, б)час очікування на трансферній зупинці.
А те що хордові є я бачив, просто маршрут в них доволі довгенький. Чи стане рухомого складу для забезпечення інтервалів на таких дистанціях? Напр, №52 їде з Тракту на Левандівку. Але чи везе він ту ж кількість з Сихова на Левандівку, як з Тракту на Південний. Чи доцільніше таки розділити такий маршрут?
І ще, можливо Ви знаєте яка доцільність маршрутів №№15 і 24? Від Привокзальної вони йдуть однаковісінько. Лише 24 доїздить до Лисенецької, а 15 - на Майорівку. Як на мене, тут або 15 не має їхати по Зеленій, або 24 має таки їздити як 53, десь на Левандівку, щоб хоч трішки відрізнятись. Як варіянт, зробити якийсь 15б (ходили б раз такий, раз такий), який би заїздив на Лисенецьку і продовжував далі рух до Майорівки.

Re: Плюси та мінуси нової схеми

ПовідомленняДодано: Сер, 14 грудня 2011, 17:26
Kaljann
Так ви праві, набагато краще коли 15 дублюватиме 29а а не 29. правда при цьому він би дублював трансфер 5А - 2А
ІМХО 24 продовжити на Левандівку і до Медової Печери, 15 пустити по М. Печера - Личаківська - Оперний - Університет - Кропивницького - Головний Вокзал (або Левандівка) в обидві сторони.

Нарахунок кількості автобусів на маршруті - побачимо, зараз не вгадаєш. Думаю зміни сторону збільшення або зменшення будуть точно, всі помиляються, лиш би оперативно виправлялись.

Re: Плюси та мінуси нової схеми

ПовідомленняДодано: Сер, 14 грудня 2011, 17:35
Kaljann
Ще один недолік відсутність маршруту Новий Львів (Податкова) - Ш. Руставелі. ІМХО або пустити 5 троль через НЛ або простіше - 18 маршрутку (і забрати її з лісових складів на Курмановича це взагалі піпец)

Re: Плюси та мінуси нової схеми

ПовідомленняДодано: Сер, 14 грудня 2011, 19:31
Гість
Kaljann написав:4) Маршрути розбиті на чотири пакети, причому один з них дістається комунальному (львівському) АТП.

тоді згідно цього - http://zik.ua/ua/news/2011/12/12/323836 питання:
В Львові взагалі є перевізник, який зможе одночасно на маршрутах забезпечити, напр. для об'єкта №1, 125 автобусів І класу, загальною пасажиромісткістю не менше 35 пас.?
Kaljann написав:Якщо на перевізника буде багато скарг його позбавлять зразу усього пакету. Тобто через кількох шоферів-придурків фірма може на пару років вилетіти з ринку перевезень Львова.

якщо позбавляють зразу усього пакету, то поки не найдуть нового, будем без всіх 10-и маршрутів сидіти? :lol:

Re: Плюси та мінуси нової схеми

ПовідомленняДодано: Сер, 14 грудня 2011, 22:39
Kaljann
ЛОТ № 3 вже заброньований за комунальним АТП №1 такою фразою: "загальною пасажиромісткістю не менше 100 пас" 36 таких автобусів мають лише вони.
Стосовно решти "М.Жук повідомив, що у конкурсі з визначення перевізників на чотири об’єкти конкурсу, три з яких передбачають по 10 маршрутів, а один – 16, подалося п’ятеро перевізників. Це - АТП №1, АТП 14630, ТзОВ «Міра і К», ТзОВ «Фіакр Львів», ТзОВ «Успіх БМ "
http://http://zaxid.net/home/showSingle ... Id=1243355"
Для цього "Свобода" і відмінила рішення №855 яке забороняло брати участь у конкурсі з орендованим транспортом:
http://www8.city-adm.lviv.ua/Pool/Info/ ... enDocument
Хто і як возить зараз можна подивитися тут
http://www.city-adm.lviv.ua/for-citizen ... ti-m-lvova

Далі наведу висновки форумчанина:
"ТзОВ «Успіх БМ» - підприємство яке зараз обслуговує лише 3 маршрути 7А, 25, 27
АТП 14630 - зараз обслуговує 15 маршрутів - має нові Богдани в свому розпоряджені.
ТзОВ «Міра і К» - зараз обслуговує 8 маршрутів - серед яких 77 і 23 на яких їздить якийсь страх і ужас (дельфіни які розвалююьбся і мерси перероблені в яких можна їздити лише згинаючись)
ВАТ «Фіакр» - зараз обслуговує лише 4 маршрути (29, 29А, 31, 47)
АТП №1 - обслуговує всі радіальні маршрути + 2 і 50
Як бачимо серед усіх претендентів є лише 2 серйозних підприємства які зможуть своїми силами обслуговувати повний пакет маршрутів (в принципі АТП№1 також не має достатньої кількості автобусів - але вони мають надійти."

Re: Плюси та мінуси нової схеми

ПовідомленняДодано: Чет, 15 грудня 2011, 00:27
Дельфін
взагалі враження складається що влада Львова це влада республіки Сихів і все лише б сихівчанам було добре . Як на мою думку діючі маршрути при довжині маршруту 10 км роблять 40 обовязкових зупинок Я ПЕРЕРАХОВУВАВ і тривалість поїздки складає 50 -70 хв. а тепер буде 90-120 хв. Можливо варто було б просто зменшити кількість зупинок або повернутися на 10 років назад коли появилися перші пижики в будь яку точку міста можна було дістатися за 20 хв . бо брали тільки сидячих . А може ще простіше - підняти ціну в 2-3-4 рази тоді гостра необхідність у поїздці екстракласною маршруткою Богдан в багатьох відпаде - тоді можна і трамвай і навіть метро на сихів пускати і їм гарантований успіх.Далі чому всюди балакають про неповносправних а про здорових забувають : чому немає кондиціонерів ЧОМУ ТРАНСПОРТ НЕ ОБІГРІВАЄТЬСЯ при чому весь.

Re: Плюси та мінуси нової схеми

ПовідомленняДодано: Чет, 15 грудня 2011, 03:27
Kaljann
Звідки впевненість, про те що збільшиться тривалість, кількість машин на маршрут не зменшується, принаймні знаю за 29, за решту розписуватись не буду, не знаю скільки їздить зараз. Поворот до пижиків це пооврот у минуле, і навіть маршрутки ці що дотепер це скоріше ярмо, ніж вигода - збагачуються власники, а місту дістаються загазованість, пробки, травматизм, і.т.д. Можливо зараз комунальний транспорт це 1\4 ринку, можливо з часом весь такий буде, ну ще плюс толкове керівництво, культурні водії, пасажири-не-вандали... Занесло мене у фантастику...
я б хотів бачити транспорт рідного міста такий як у Празі: http://www.omnibus.ru/zarubezhe/zarubezhe1/